eredeti méretben

Megjegyzések

R-win: Szanalmas, hogy a Margit-hidon keresztul nem lehet feljutni a Margit szigetre bringaval. Illetve az athalado bringas, tenyleg a parlament feloli deli jardat kenytelen hasznalni. Nemcsak a pesti lejaro balesetveszelyes, hanem maga a jarda is. Tele van a melegtol felbuckasodott reszekkel, orom ezeket ES a gyalogoskat is kerulgetni. Nekem itt sikerult hasalnom... Ajanlom, hogy a hid felujitasakor ezt a kerekparbaratsagtalansagot is orvosoljak majd! u.i. arrol hallott mar valaki, hogy a XIII.ker. Drava utca folytatasakent elkepzelt, a Margit szigetre vezeto gyalogos+kerekparos kis-hiddel mi a helyzet? Lesz, nemlesz, 2050, vagy valami?

   kerékpár kerekének futásával párhuzamos csatornafedél
(petrisz, 2006-05-23 22:46:46)

Az É-D irányú budai kerékpárútról a Margit hídnál ha át szeretne meni a kedves kerékpáros a túlpartra, akkor a budai hídfőnél ugye véget ér a kerékpárút, és két választása marad: lemegy az autók közé (veszélyesb), vagy gyalogosként áttolja a bringát a hídon. A harmadik, és igen gyakori választás, hogy a bringás nyeregben maradva a híd déli oldalán (ahol a járda folytonos, és nem szakítja meg a Margit sziget) átteker a túloldalra. Végülis a járda elég széles, el lehet férni a gyalogosoktól. A probléma a túloldali aluljáró rendszernél kezdődik. Van ugyanis egy rampa lefelé, ahol néhány igen veszélyes terepakadály következik:
- A rampa után azonnal egy hegyes kaviccsokkal érdesített díszlépcső várja azokat, akik valamilyen probléma miatt esetleg nem tudnának rendben megállni.
- A nagyobb gond, hogy a rampa allján annak teljes hosszában van egy esőelvezető csatorna, amit egy olyan rács fed, aminek rácsozata a haladási iránnyal párhuzamos.

Nekem versenybringám van hüvejkujjnyi vastag kerékkel, ami a kevéssé észrevehető terepakadályba beleakadt. És bár lassítottam, és eleve lassan mentem, a bringa egyik pillanatról a másikra megállt, én pedig átrepülvén rajta a már emlegetett díszlépcsőt fejeltem meg. Az eredmény agyrázkódás, egyik újamnál csontrepedés és porclevállás, valamint felszakadt az állam, amit tizen öltéssel varrtak össze.

Úgy általánosságban a fővárosban a kerékpárutak elég gyatra minőségűek. Ha mégsem használhatatlanok, a tervezők teljesen megfeledkeznek arról, hogy nem mindenkinek van mountain bike-ja, arról nem is beszélve, hogy görkorcsolyával milyen problémásak a kátyús meg toldozott-foldozottan azfaltozott, repedésekkel szabdalt járdál, kerékpárutak.

vissza