eredeti méretben

Megjegyzések

falusi: Aki akár itt, vagy bárhol máshol a városban a villamosforgalom vagy a tömegközlekedés szűkítésére, ritkítására megszüntetésére, felnégyelésére gondol, az gyorsan nézesse meg magát orvossal! Hátha még megmenthető! A sávszaporításaal csak az autók száma lesz több. A lakotterületen 50km/h-s sebességet pedig MINDENHOL be kéne vezetni, még ott is, ahol most 70 az engedélyezett. Fölösleges a száguldás, a balesetek ELSŐDLEGES oka a relatív gyorshajtás és az elsőbbség meg nem adása.

Izzy: Párizsban a Periphérique-en (körautópálya, de a városhoz mért arányaiban Budapesten a Hungária körútnak felelne meg) szokás az, hogy a jobbról jövőnek van elsőbbsége, tehát annak, aki felhajt a pályára. Ezzel az emberek érdekeltek abban, hogy ha sokat mennek rajta, akkor a belső sávokat használják. A külső sáv csak kanyarodó-, illetve gyorsítósáv (kb. 0,5-2 km-enként van kihajtás).

estevez: jelentem, mostanság reggelente nincs torlódás a felhajtásnál, vagy csak minimális. ez valahogy egybeesik azzal, hogy a tanítás mintha szünetelne, vagy érettségi van, vagy ilyesmi. Vagy a tavaszal függ össze? a jó idővel? a hidágcsinálók nem járnak munkába?

haan: Szerintem a kanyarodós dologra tök a Melbourne-i példa. levetítve M.o.-ra: ha balra akarsz kanyarodni, akkor azt a jobb szélső sávból tudod megtenni, így nem tartod fel a mögötted jövőket, amíg várod, hogy elfogyjanak szemből és mehess balra.

estevez: Boyxboy: igen, a nagysebeségű 4->3 sávosítás valóban lehet balesetveszélyes. Elismerem. Aquincumi híd: én mint római part kedvelő, nem tudom hogyan érintené az új híd a sétányt és az ottani kellemse, kiülős helyeket. :-) A felhajtós probléma mint látjuk adott, "örülök" hogy másnak is feltünt, értitek mire gondolok.

storm: az árpád hídi budai oldali felhajtással alapvetően egyetlen baj van: egész észak-buda forgalma itt megy keresztül. meg a csatlakozó településeké. mármint az a része, amelyik a pesti oldalra szeretne átjutni. nagyjából 10 éve készen kéne lennie az aquincum-újpest közötti hídnak. az - ha nem is oldaná meg véglegesen - de igencsak megkönnyítené a helyzetet. mi érkezik budáról az árpád hídra: -bécsi úti gyűjtőterület [pilis*, üröm] -hűvösvölgy és csatolt részek [solymár, nagykovácsi, budakeszi, stb] -teljes belső óbuda, békásmegyer, csillaghegy -és a budai oldalon észak fele az összes település forgalma [csobánka, pomáz, szentendre és így tovább]. persze ezek között van átfedés. a forgalom legnagyobb része viszont simán leválaszható lenne egy északi közúti híddal [a teljes pilis*, szentendre és vonzáskörzete]. ez nem kis rész, szerintem legalább az átmenő forgalom fele. az egyes villamos ritkítása nem megoldás, mert azokat is visszakényszeríti az autóba, akik legalább eddig lemondtak róla, mert mondjuk a vörösvári útról és környékéről szerettek volna a hungária krt. valamelyik részére eljutni. fizikailag egyébként a hídra budai oldalon felhajt a pacsirtamező utca dél felől [4ből 2 sáv], a vörösvári út [3ból 2 sáv] és a szentendrei út [3ból 2 sáv]. ez jut mindösszesen három sávra.

boyxboy: Az Árpád híd budai hídfőnél a "villamossínek arrébb rakása" nem oldana meg semmit. Akkor nem a Flórián tér előtt, hanem utána alakulna ki ugyanaz a dugó. Az Árpád hídon három sáv van Pest felé. Erre kell rávezetni a háromsávos Szentendrei utat és az egysávos (a temetőtől kétsávos) Bécsi utat. A Szentendrei útról két sávra szűkítik a forgalmat, a Bécsi út egy sávját egyenesen rávezetik a hídra. Az irreális, hogy a 80-90 km/h-val haladó autósokat a kétszer két sávból összeengedjék egy összesen háromsávos útra. A 60-as sebességkorlátozás kint van, de betarthatatlan. Bővítési lehetőségek: – kétszer ötsávosra bővíteni az Árpád hidat (újabb probléma: Pesten hogyan tovább?) – új híd valahol északon, amiről le is lehet majd hajtani a pesti oldalon, nemcsak felhajtó épül Buda felől – kétszintes híd, ahol a "városképet rontó" villamost száműzzük az Autók közül – 1-es villamos egyvágányossá tétele a Szentlélek tértől a Népfürdő utcáig, egyúttal a követési időköz megemelése 20 percre a reggeli csúcsforgalom idején Tessék választani!

   árpád híd
(estevez, 2006-05-31 09:48:43)

Amivel autósként szerintem gáz:
Árpád híd, budai oldal:
A felhajtás 2-3 sávból 1-re szűkül, reménytelen dugót okozva.

Választási lehetőség: kerülés a szentendrei út felé.
Megoldási javaslat: arrébb kellene tenni a villamos sineket.

Mondjuk a legtöbb helyen duplázni kellene a sávok számát...ez rengeteg pénz.
Inkább ne vegyünk fel rá hitelt.

vissza