eredeti méretben

Megjegyzések

falusi: Most hirtelen nem is tudok mit hozzáfűzni: MInden olyan tervet szeretettel üdvözlök, amelyik a gyalogosan közlekedő embert helyezi a középpontba, és nem támogat 2×2, 2×3, 2×4, 2×Xsávos belvárosi - sőt egyáltalán városi! - autósztrádák megvalósítását. Tudomásul kell venni, hogy az autóforgalom akkor lesz kisebb, ha minden elképzelhető eszközzel, szabállyal, GÁTOLJUK, MEGNEHEZÍTJÜK, LEHETETLEN HELYZETBE HOZZUK, MEGDRÁGÍTJUK az autós közlekdést! Ennek elengedhetetlen előfeltétele a tömegközlekedés, ezen belül külön kiemelten a VILLAMOS hálózat visszaépítése! Az "Elveszett sínek" jegyzéke megtalálható bővebben a http://www.hampage.hu/kozlekedes/sinek html#viszonylatok weboldalon. Nem szeretném, ha olyan utcák, mint a Ráday utca, elszaporudnának: A kajálda teraszon ülő vendég rántottszeletétől fél méterre dübörög el a koromtermelő vasdoboz!

   Gondolattársak...
(E.M.A., 2006-05-31 13:36:42)

Örömmel üdvözlöm a praktikus város kezdeményezést - vallom, hogy ha egy város praktikusan működik, akkor szép is - a kettő nem ellentmondás, ha a praktikum alapját az ember szabja meg...

Több, mint két évvel ezelőtt kezdődött, ami eredménye ma a

podoprogram
http://www.hirszerzo.hu/blogger/blog.php?blog_id=23

Az itt felvetett gondok egy részére is igyekszik megoldást találni - a szemétkezelés, a szennyviztisztitás korszerű formái éppúgy helyet kaptak, mint a napelemes boritású lakótelepi házak, amelyek a hőszigetelést és a saját energiatermelést is megoldják...
Tisztában vagyok azzal, hogy az a szemlélet, amelyet a podoprogram képvisel, sokak számára furcsa - de csak első látásra. Ha belegondolunk, akkor már sokkal kevésbé...

Az árviz kapcsán többen felvetették a Dunapart visszafoglalását az autóktól - fél évvel korábban, a podoprogram Duna-dimenzió részét sokan támadták, holott az éppen arról szól, hogy miért kell gyalogosan megközelithetővé tenni a folyót...

A bejárható város gondolata, amely mint modell a zsidónegyed rehabilitációjával kapcsolatban vetődött fel először (mellékelt illusztráció), radikális lépést javasol: a tömbbelsők utcahálózatának harmada csakis a gyalogosoké és a kerékpárosoké (a sebesség alapján elkülönitve a közlekedőket, igy a gépjárműveken belül, a parkolókat és a folyamatosan haladókat is.) Nem nyamvadt kerékpárösvényekért kuncsorgunk, hanem kimondjuk: a gyalogos, kerékpáros, a kerekesszékkel közlekedő, de a gyerekkocsit toló ember fontosabb az élhető város számára, mint az autó elsőbbsége !

Akit érdekel a praktikus város, annak a podoprogram sem lesz idegen - megismerésre ajánlom a gondolattársaknak... és várom a megjegyzéseket.



vissza