eredeti méretben

Megjegyzések

ogaho: Először azt hittem, hogy a Nagytétényin csak azért ráz a busz, mert a legfelső réteget még nem húzták rá. De mint kiderült, már rajta volt...

HM: Szerintem a kátyúk jelentős tömege nem ezekből a mintavételi helyekből eredeztethető. De tényleg néhány helyen elég rossz minőségben "tömik be". A legnagyobb probléma szerintem a "dizájn felújításokkal" van. Körbenéztek a városokban, és sehol nem javítják ki az út alapját. Lemarják a legfelső réteget és ráterítenek egy újat. És mindenki örül, hogy hurrá, a mi környékünkre is gondoltak, de jó is nekünk. És az út egy évig se birja. Mert az alap ugyanaz. Ugyanúgy megsüllyed, megreped, a régi útfelbontások mentén. Ahol régen kátyú volt újra kialakul, ahol repedés újra megreped az út. Elég megnézni a tavaly, tavaly előtt felújított utak többségét: Nem billiárd-asztal. (pl.: XXII. kerület Kossuth L. út: két évvel ezelőtt lett felújítva, ha jól emlékszem) Rég le kellene váltani azokat a "szakembereket" akik ilyeneket megrendelnek. És azokat is akik átveszik. Az új szakaszok már átadáskor "hepe-hupásak". Csak menjetek végig az új Nagytétényi úti szakaszon. Az összes aknafedlap érezhető, és amúgy is folyamatosan billeg rajta az autó. Mintha nem tudnának aszfaltozni. De érdemes megnézni a 6-os út M0-áson belüli szakaszát, szintén frissen felújitva. Elsősorban a külső sávban lévő aknafedelek hullámvasút-szimulátorrá alakítják az autókat. Aki ilyet átvett, azt a közügyektől is el kéne tiltani, nem csak leváltani. Ez a közpénzek elherdálása. És akkor még arról nem is beszéltem hogy sehol nem javíttatják ki garanciában a hibás útszakaszokat. Egyetértek Izzyvel hogy hosszabb garanciális időt kéne a szerződésekben vállalni, de azokat be is kellene tartani.

Izzy: Feltételezem, hogy ez egy világszerte használt módszer. Hiszen ha lenne más megoldás, akkor hogy lehet, hogy csak Magyarországon nem azt használják... Nem is láttam még az ilyen mintavételi helyek környékén soha kátyút. Persze lehet, azért onnan van a minta, mert normálisan csak ott épült meg az út. De ez is bizonyítja, hogy az nem okoz repedezést. Pénzt meg aligha lehet bárkiből is kicsikarni, visszafizettetni stb. Inkább azon kéne változtatni, hogy az útépítő cégek 5-10 éves garanciát vállaljanak az 1 év helyett. Úgy talán nem kéne az egyéves utakat javítgatni. No meg lecserélni azokat a vezetőket, akik egy év garanciával átveszik az újonnan épült utakat...

   utak tervezett tönkretétele
(Fogarasi Barnabás, 2006-06-12 12:05:09)

Nem kizárólag budapesti ügy, de ez az egyetlen fórum ahol ilyen jellegű kritikát meg lehet fogalmazni, nézzék el nekem, hogy ide írtam. ugyancsak vegyék figyelembe, hogy állítólag Bp.a hazai szürkeállomány csomópontja.
Egy igazi hungarikum a témám, ugyanis külfüldön nem találkoztam ilyen esetekkel, nem kell büszkének lenniünk miatta!
Mindnyájan láttunk már újonnal épült útszakaszokat, melyeken, ki tudja miért pont a keréknyomvonalakban kb. 80-90 mm átmérőjű fúrt lukak vannal 2-5 db. Ugyancsak mindnyájan láthattuk ezen utak néhány hónappal későbbi állapotát, amikor is ezen akarattal készített "úthibákból" kiindulóan kezd az út elmor-zsolódni.
Építész kollegáimtól megtudtam, hogy ezen fúrt minták, mintavételekalapján ellenőrzi a megrendelő-építtetető, hogy a rétegsorrend és vastagság megfelő-e.
Eddig értem.
Javaslom hozzunk létre egy alapítványt, melynek egyetlen feladata az útépítők jutalmazása, amennyiben kitalálnak egy olyan világújdonságot, találmányt, felfedezést, mely lehetővé teszi az így készített "úthibák" tartós kijavítását, az építők, ellenőrök által készített betervezett tönkretétel elkerülését. Magam is hajlandó vagyok anyagilag beszállni a jutalmazásba.
Ugyanakkor fenntartom a jogot arra, hogy az elmúlt 15 év útépítői, megrendelői, ellenőrei, MTA, ÉMI, Találmányi Hivatal, stb. vezetői azonnali hatállyal kifizessék a fejlesztésre fordított pénz 100-150-szeresét (nem hivatalukpénzéből), mert alkalmatlanságuk miatt évente -vélem- több tízmilliárd forint az emiatt útjavításra fordított összeg, az autók károsodását és a balesetekhatásait nem vizsgálva.

vissza