eredeti méretben

Megjegyzések

Synci: a legjobb mondat erre: "Parkoló díj van, parkoló nincs!" :)

tavibálna: A szabály az, hogy sehol nem lehet járdán parkolni, csak ott, ahol tábla megengedi, vagyis az a kivétel, ahol szabad! És ahol tábla engedi, ott van kikötve, hogy legalább másfél métert kell hagyni a gyalogosoknak. Az utóbbi időben elképesztő arcátlansággal parkolnak autóstársaink a legkülönbözőbb helyekre, a járda már megvan, most a zöld területek meghódítása folyik. Van aztán még egy elterjedt szokás > a fizetős utcákban a sarkokra parkolnak az okosok, mert ott nem büntethet a parkolóőr, hiszen szabálytalan helyen állnak, a közteres meg ritkán jön! A gyalogosok meg...

exant2: Régen volt egy olyan szabály, hogy úgy lehet parkolni járdára, hogy egy ikerbabakocsival el lehessen férni. Legalábbis nekünk egyszer egy közterületes (?) még a 80-as évek végén így mondta (mi éppen megfeleltünk).

tavibálna: A fizető parkolás ügyekben többnyire egyetértünk. A nyilvánvalóan korrupt, arcátlanul kaszáló, a köz területét magánparkolóként üzemeltető maffiózók vihognak a ritka és erőtlen próbálkozáson, ami egységes, a város közjavát szolgáló parkolási rendszert akar létrehozni. Ez olyan, mint a foci tévéközvetítés vs 'sétáló ujjak'... De a 'hab a tortán' megjegyzéseddel vitatkozom, bár nem ismerem a helyszínt. Az nem elég, hogy elférnek a gyalogosok a járdán... én gyalogosként nem elférni akarok az autók mellett, hanem használni akarom a járdát. A közutak több, mint 80 %-át az autósok használják, az a kevés, ami marad, hadd legyen a gyalogosoké. Olyan ez, mintha kitennék egy fotelt a Margit híd külső sávjába, olvasgatnék, szunyókálnék, az autók pedig elférnének a belső sávban, felmehetnének a sinekre is... Ugye, milyen hülyén nézne ki?

exant2: Bár nem mindenben értek veled egyet, a közterületesekre szeretnék reagálni: miért büntetnek? Nem pusztán a bevételek miatt. Hanem azért, mert szabálytalanul (maradjunk, az egyszerűség kedvéért annál, hogy jogosan járnak el) parkoló kocsikat egyszerűbb megbüntetni, mint szemetelő 200 cm-es szekrényeket, kutyájukat a járda közepére sz*ratókat, graffitizőket stb. Pedig engem ezek sokkal jobban zavarnak, mint a forgalmat nem akadályozó kocsik megbüntetése. De ugye így fel lehet mutatni, hogy ennyit és ennyit bírságolunk, és de nagyon hatékonyak vagyunk.
Persze azért sok esetben elsőre nem lehet megállapítani, miért nem szabad valahova felállni, de ha figyelmesebben megnézi valaki, akkor mondjuk tűzoltósági felvonulási terület, buszforduló stb. Persze a konkrét esetet nem ismerem.

Synci: Tanulságos amit írtál, mindenkinek ajánlom, hogy olvassa végig. Valakinek már lekéne ülni a fővárosi önkormányzattal, és feltenni neki az itteni (az egész oldalon) feltett kérdéseket. Ha megkeresnek, és szívesen megyek, adataim az oldal szerkesztőinél.

   parkolás
(Fogarasi Barnabás, 2006-10-02 12:36:05)

Néhány hónapja egy tv műsorban véletlenül láttam egy riportot/beszélgetést Bőhm Andrással (legalábbis azt hiszem ez keresztneve), a főváros alpolgármesterével. Az általam tátott részben a fővárosi parkolásról beszéltek, azóta nem értem és nem hagy kijelentése nyugodni. A riporter kérdésére a következőket válaszolta (nem szó szerint, de lényegében):
a parkolási díjjakból, büntetésekből nincs a városnak bevétele,
az a parkolási cégek működésére megy.

Mit lehet erről gondolni:
1. Hazudik.
2/a. Nem hazudik, hanem olyan agyalágyult a városvezetés, hogy átengedi a hasznot egy magáncégnek.
2/b. Nem hazudik, hisz a parkoló cégek hasznuk egy részét magánszemélyeknek, pártoknak osztják vissza. (Minden olyan városvezetőnek és pártnak, amelyik belelát a korrupcióba. Ez abból látható, hogy még nem borult ki a bili.)

Konklúzió:
1. Rendszeresen be kell számoltatni a parkolótársaságokat bevételeiről és kiadásaikról. Kiadásaikat, költségeiket ellenőrizni és csak azokat elfogadni, melyek szükségesek és igazolhatók, hasznukat szabályozni!
2. A fizetős parkolás nyakló nélküli kiterjesztése a forgalomszervezési szempontok ellen hat. „Miért ne a főútvonalon parkoljak, ha a harmadik mellékutcában is kell és ugyanannyit kell fizetni?”
3. Végig kell gondolni a parkolási rendszert. Ha nincs a városnak bevétele, el kell törölni a parkolódíj, büntetés rendszerét, ugyanis forgalomszervező hatása nincs: – forgalmas helyen most sincs hely!


Adódik még egy általános kérdés. Kiadható-e magáncégnek, ráadásul profitorientált cégeknek egy hatósági jogosítvány? Mert hiszen díjbeszedés, büntetés, melyek adóként beszedhetők, hatósági jogkör.


Hab a tortán
2006-10-02. A Budaörsi úton a Lágymányosi híd alatt nagyon széles a járda, a járdahídpillér felöli oldalán a falhoz simulva szokott néhány autó parkolni. Ma megjelentek a Közterületfenntartó Rt. enberei és lebilincselték az autók kerekeit. Cselekedetük, mivel az autók sem gépkocsi-, sem gyalogosforgalmat a legcsekélyebb mértékben sem zavartak az alábbi okora vezethető vissza:
1. maguknak bevétel,
2. bevétel a helyi parkolótársaságnak, (mely a közeli utcákat forgalomszervezési szempontból teljesen indokolatlanul lefoglalták) és melyből feltételezhetően az FKFV „megfelelő” embereit „sikerdíjazzák).

Természetesen nevemet nem kívánom közreadni, mert tartok tőle, hogy, mível komoly magán és pártérdekeket sértek megtalálnák megregulázásom módját.

XY28

vissza