eredeti méretben

Megjegyzések

szov: persze, nyilván a forgalom csökkentése lenne az elsődleges, csak úgy tűnik erre képtelen rászánni magát a bármilyen döntéstől félő városvezetés, ill. a cikkben az áll, ha felére csökkentenék pl a Kossuth L utca forgalmát, akkor sem csökkenne jelentősen a zajszint, amit mondjuk nem értek, hogy miért??? - valszeg mert a főváros csináltatta ezt a térképet és így iratott magának egyből magyarázatot, h miért nem kell csökkenteni.... egyébként az sem lenne hülyeség, ha pl lenne decibel limit a városban pont úgy mint sebesség korlátozás: a rendőrök bemérhetnék a tunningpatkányokat..... szóval zajvédőfalak pont jó kis populista demszkys gesztus lehetne némi praktikummal, ha már másra úgy sem képes....

Stipkovits7: A zajvédő falakon kívül a belváros forgalmát kellene csillapítani és az alternatív közlekedési formákat kéne fejleszteni, mint a tömegközlekedés vagy a kerékpározás. Egy kerékpárról mindent el lehet mondani csak azt nem hogy nagy lenne az "üzemzaja"...

szov: miért nem emelnek zajvédő falakat a városban is gyakrabban a főutak mentén, ahogy azt az autópályáknál teszik? azokra a külvárosibb területekre gondolok, ahol lenne hely persze egy ilyen falnak: Hungária krt. csomó részén, BAH csomópont, akár már csak a felüljáróknál is - biztos számítana. Olyan helyeken, ahol nem feltétlenül az úttól 2m-re vannak lakóházak, hanem mondjuk 30 m-re, hiszen a komfort érzet akkor is nőne, pl ilyen van a -ha jól emlékszem- a Szerémi úton is pl, ahol a lakótelep vmivel beljebb van az úttól. Tényleg jövőbemutató lenne.

   Zajtérkép
(a, 2007-05-31 14:10:39, Bp)

elkészült Budapest zajtérképe! Tanulságos, itt tekinthető meg: http://terkep.budapest.hu/website/zajterkep_html/zaj_index1.htm

vissza