eredeti méretben

Megjegyzések

harkonnen: Van viszont Árkád, Ikea, és bővült a Sugár is! Hát persze, hogy nincs hely parkolónak! Amúgy egy P+R csak eszi a pénzt, a plázák meg termelik! Ja hogy az embereknek néha más az érdekük? Kit érdekel!?

   Emberi ki- és beszállás közúti járművel közlekedve az Örs vezér téren
(Nini, 2007-09-01 00:18:37, Budapest Örs vezér tér Metrókijárat)

Az ország szégyene, ami évtizedek óta folyik a főváros egyik legforgalmasabb pontján. A metró Örs Vezér téri kijáratánál nincs lehetőség a közúti járművekből kiszálló - oda beszálló - utasok civilizált közlekedésére. Mivel a járda széle végig - indokolatlanul hosszan - buszmegálló, ezért szabályosan nem lehet megállni. Ami persze tragikomédia, hiszen senki nem fogja iskolába járó gyermekét, idős, beteg hozzátartozóját, utasát több kilométerre elvinni, csak azért, hogy kiszállhasson, beszállhasson. A taxi se más eset – elvileg. Ugyanis nekik „szabad” a közeli, ipari villamossíneken parkolni, legalábbis a kialakult „szokásjog”, vagyis a helyi rendőrökkel kialakított nexus alapján...
Van persze „P+R” parkoló, ami nem más, mint a csúfolódás, a cinikus ugratás kategóriája, mivel körülbelül huszada a szükséges méretnek. A metrótól való távolságáról már nem is beszélve, ami teljesen alkalmatlanná teszi a ki-, beszálláshoz való használatra. Öt éve, amikor a teret milliárdokért átépítették, már lett volna alkalom, hogy gondoljanak napi több ezer ember érdekére - nem tették! Maradt a régiben ez az embertelen, primitív helyzet. Azóta is naponta több százan kénytelenek tilosban megállva, kapkodva, a balesetveszély helyett a rendőrre figyelve megállni a ki- és beszállás idejére. Most a végállomás átépítése idején igazán itt lenne az ideje, hogy kialakítsanak egy helyet a maximum 1-2 percre megálló járművek számára. Volna ilyen KRESZ-tábla is, de érdekes módon alig látni ilyet nálunk. „Megállni tilos, kivéve a ki- és beszállás idejére”. Talán azért nem használják, mert egy ilyen tábla tényleg közvetlenül az emberek érdekét szolgálná. A hely is adott lenne megoldáshoz. A mellékelt fotón tökéletesen látszik, hogy az a 20-30 négyzetméteres terület - amit most a felújítás idején lekerítettek és építési törmelékkel, szeméttel van tele - bőven elég lenne erre a célra. Nem hiányozna sehonnan, most sem hiányzik senkinek. Se a buszoknak, se a gyalogosoknak, se a forgalomnak. Csak le kellene aszfaltozni a díszburkolás helyett, a félméteres „mellvédet” meg arrébb vinni. Nagy gond lenne az emberi megoldás végre?!

Megoldási javaslat: Egy darab 20-30 négyzetméteres, másra nem használt járdarész leaszfaltozása és táblával jelölése az Örs vezér téri metrókijáratnál. Az emberi be- és kiszállás idejére a közúti járművekből.

vissza