eredeti méretben

Megjegyzések

szov: szerintem nem az áruszállítás tábla miatt görbítették meg a bringautat, hanem hogy stimmeljen a vonalvezetése a továbbiakban: a Szilágyi fasor legelején a bicikli út a járda külső szélén fut. viszont itt a Retek végén van még egy apró járdasziget, aminek a közepén vezet a bringa út. Na ennek a szélére lehetne rakni a bringautat és akkor nem lenne szükség a retek utcai csavarra sem, plusz tényleg a sarkon nem lennének elkaszálva a gyalogok, ahogy ez előttem szóló azt helyesen megjegyezte.
Aztán, mivel a rakodás elvileg nem a járdára ráparkolással kellene hogy történjen, hanem az autó parkoló részből, az a tábla gondolom az autósoknak szól, nem a járdán közlekedőknek....

kisdubos: Igen, ez a Retek utcai kanyar... A másik, hogy a fal melé vezették a bringa utat az ostobák, hogy a sarkon jól el lehessen ütni az embereket. A kijelölt rakodóterületen mellesleg nem kiflit és tejet pakolnak ki, hanem leveleket, ugyanis ott egy posta van. És a postás autó rendszeresen rááll(t?) a járdára. Mellesleg mit rakodhatnak ki épp abból a két csilli-villi kocsiból, amelyik elfoglalja a helyet? Megoldási javaslat: Retek utcából sétálóutca egészen a Széna térig, bringajárdák tervezését hatóságilag betiltani.

enisbringazom: Azért van egy érdekes tábla a kép jobb felső sarkában (azt tapasztalom naponta, hogy ez a kerékpárosokat nem nagyon izgatja): Elég jól kivehető, hogy az áruszállítás megkönnyítése miatt "görbítették" el az "utat". Mert azért az is fontos, hogy a kerékpárosok is tudjanak tejet, kenyeret venni...

Stipkovits7: Budapesten alapvetően a hozzáállással van a baj. A tervezők a kerékpárosokat nem kezelik egyenrangú félként a közlekedésben. Nem a gyalogosoktól kellene helyet elvenni, hanem a kerékpárosokat kellene az autós közlekedési rendszerbe integrálni kerékpársávok építésével az úttesten. A mostani hibás koncepcióval csak a gyalogos-kerékpáros konfliktusok állandósulnak, miközben a város belefullad az autóforgalomba.

   möbius bicikli út
(szov, 2007-10-25 21:44:45, Bp, Retek u.)

A Retek utca járdáján vezet fel egy bicikli út, s az utca Szilágyi fasori végén van ez a kis trükkös helycserés-támadás a vonalvezetésében: a tervezők szerint hirtelen a gyalogok kinéznek jobbra/balra és áttérnek a járda külső oldalára, ami addig biciklis út volt és vice versa a bringások is áttérnek arra fél méteres távra a járda másik oldalára.
Néha tényleg nem értem mit gondoltak a hullámot felfestetők, hogy tényleg poziciót változtatnak majd ott a szereplők? Már akkor örülhetne az ember (akár gyalog, akár biciklista), ha mindenki a saját sávjában mozogna az egyenes vonal mentén az utca egész hosszábban, ami persze nem történik meg úgy sem, de plusz még egy ilyen "csavart" bedobni...

Megoldási javaslat: egyenes vonal

vissza