eredeti méretben

Megjegyzések

   Németroszág; a praktikus városok és tömegközlekedés hazája
(Stipkovits7, 2007-11-04 14:04:33, Németország)

Nemrég kezembe akadt egy német újság, amiben a német vasutak reklámját találtam. Elképedve olvastam, hogy amíg nálunk a vasuti mellékvonalak és a tömegközlekedés sorvasztásán ügyködik a kormány, addig Németországban éppen az ellenkezője történik.A reklám szövegének fordítása:
"Németország rendelkezik európa legsűrűbb tömegközlekedési hálozatával. 34 ezer km hosszúságú vasuti pályán, 5700 állomással majd mindenhova eljutunk. Ezért utasaink nemcsak gyorsan elérik céljukat, de olyan elégedettek is ,mint még soha ezelött. Azért, hogy ez így maradjon továbbra is befektetünk a helyközi tömegközlekedésbe ma és a jövőben egyaránt."

Hozzáteszem, hogy már többször utaztam Németországban és a vasúti közlekedés tényleg mintaértékű, ami teljes mértékben állami tulajdonban van és komoly nyereséget termel az államnak. Érdekes lenne elgondolkozni azon, hogy nálunk miért a vonalbezárásokban és a kötöttpályás tömegközlekedés elsorvasztásában látják a jövőt bizonyos szadeszes minisztériumok, amikor a jó példák itt vannak szinte a szomszédban.Sajnos az a baj Magyarországgal, hogy bizonyos pozicíókban minidg a nem odavaló szakemberek ülnek és ezért kullogunk mindig a nyugati országok nyomában. Kiváncsi leszek, hogy a MÁV mikor éri el a német színvonalat és mikor találkozhatunk mi is ilyen magyar reklámokkal egy újságban.

Megoldási javaslat: A Kókát be kéne fizetni egy német szakmai tanulmányútra, de lehet hogy gyorsabb és olcsóbb lenne az országnak, ha inkább rövidúton átadná a helyét egy rátermett közlekedési szakembernek, aki tenni is akar valamit a közösségi közlekedésért.

vissza