Név

Jelszó


belép
regisztráció

legfrissebb megjegyzések

Kategóriák
(összes) (417)
általános design (29)
általános építészeti (28)
autós (62)
bicikli úton akadály (37)
biciklis (48)
elszúrt kivitelezés (28)
gyalogos (45)
közszolgáltatás (posta,stb.) (1)
metró (16)
nem értem (31)
női szemmel (3)
odafigyelés általában (32)
praktiCity - komment (5)
tömegközlekedés (30)
városfejlesztési programok (18)

a projektről
használati útmutató

linkek, letöltés, telefon

rss




  << <          10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  > >>

  

Folyamatos dugó
(kicsijudit, 2006-05-31 09:58:40)
3 db megjegyzés

Budapesten, a Váci úton a Lehel tértől a város felé szinte folyamatos a dugó és az araszolás. A forgalmat legtöbbször a felüljáró mellett, a Kádár utcától a 2 sáv egyikét teljes egészében elfoglaló parkoló autók akadályozzák, így ott egy sávra kényszerül a korábbi 2-3 sáv, nyomorog a körútra a Margithíd vagy az Oktogon felé kanyarodó sor, egymást feltartva.
Ja, és emiatt száguldanak a belső sávban a sor elejére és vágnak az uccsó pillanatban az araszolók közé a taxisok és a "sietősök".
Egy halom koccanást, mérget... >>>


 
 
  

Mérnökök tervezték?
(m a x, 2006-05-31 09:52:35)
1 db megjegyzés

Lehet előre tudni, hogy milyen szélesnek kell lennie egy sávnak, hol fognak közlekedni az autók?
Szerintem ez nem egy ördöngős kérdés...
Ezek után érthetetlen, hogy teljes út és közmű felújítás, vagy új építésű híd esetén (Hungária-Könyves Kálmán-Lágymányosi híd) miért is van az összes csatornafedél épp a keréknyomba építve?


 
 
  

árpád híd
(estevez, 2006-05-31 09:48:43)
7 db megjegyzés

Amivel autósként szerintem gáz:
Árpád híd, budai oldal:
A felhajtás 2-3 sávból 1-re szűkül, reménytelen dugót okozva.

Választási lehetőség: kerülés a szentendrei út felé.
Megoldási javaslat: arrébb kellene tenni a villamos sineket.

Mondjuk a legtöbb helyen duplázni kellene a sávok számát...ez rengeteg pénz.
Inkább ne vegyünk fel rá hitelt.


 
 
  

A legfurcsább körforgalom
(Valaki, 2006-05-31 09:38:25)
9 db megjegyzés

Ez a világ (szerintem) egyetlen olyan körforgalma, ami nem körforgalom.
Mostanság egyre népszerübbek a körforgalmak, mindenfelé ilyeneket alakitanak ki. Ez Magyarorszég talán legrégebbi körforgalma, ahol azonban nem a körforgalom szabályai szerint kell közlekedni.

Szerintem nagyon zavaró, mert aki nem ismeri szinte biztosan nem fogja megadni az elsőbbséget a Lánchídról lejövő vagy az Alagútból kijövő forgalomnak.

Akárhányszor arra járok mindig bosszankodom micsoda baromság!


 
 
Elraknám a kutyagumit
(kicsijudit, 2006-05-31 09:30:50)
3 db megjegyzés

én meg azt nem értem, hogy bár a legjobb szándékkal tették, de a külön kutyaszar kukákkal igen kiszúrtak velünk (a kutyájuk után takarítani akaró gazdákkal)
- először is ritkán vannak ezek a kukák, jóval ritkábban, mint rendes kukák, mehetek 2 sarkot ha használni akarom (bocs, ha a neveletlen kutyám nem pont a zöld henger tövében tojik)
- fedelük van, amit emelgetnem kell az egyik kezemben egy zacskóval, a másikban a pórázzal, ami távol áll a kényelmestől
- a fedelekről először a fogantyú tűnik el, így még alá ... >>>


 
 
  

Utazás a Dunán
(vízibusz, 2006-05-31 09:25:00)
8 db megjegyzés

Budapesten egy régi közlekedési problémára volt a városnak egy érdekes megoldási javaslata, amiből sajnos nem lett semmi. Nevezetesen adott egy alig kihasznált lokális közlekedési útvonal Szentendrétől-Csepelig a Dunán. Ez az útvonal tehermentesíthetné részben a rakpartok forgalmát, a Hév telítettségét, stb... Nem értem, miért nem lett ebből semmi! Ott vannak a jó példák, ahol központi szerepe van a városon belüli vízi szállításnak (Amszterdam, Velence, stb..).
Olyan hálózat lehetne ez, mint egy buszvonal, mondjuk... >>>


 
 
  

miért rózsaszín kövek?
(szov, 2006-05-31 09:22:19)
5 db megjegyzés

tudom, hogy ez a biciklis részbe tartozik félig, de annyira általános a kérdés: miért rakták le a bicikli utakat ilyen kövekkel, ami csak szétrázza a bringát és az embert rajta??? ha vizualitás miatt: látványosan elkülönüljön a gyalogos és biciklis útrész, akkor miért a gyalogosok kapják a sima aszfaltot?? az óvoda óta nem ült biciklin az, aki ezt praktikusnak gondolta, sicher.


 
 
Lánchíd
(ninette, 2006-05-30 18:39:33)
4 db megjegyzés

Sziasztok!

Az egyik kedvencem a Lánchíd. Ugye, hivatalosan ez bicikliút is, mint a többi budapesti híd is. A probléma csak az ezzel a híddal (amit ugye elég sokan használunk, mert viszonylag egyszerűbb fel meg lejutni, mint pl az Erzsébet hídról) az, hogy van rajta az a két kis kiugró mindkét oldalon. Ez gyalogosként nem okozott számomra problémát, de bicajon igen, mert végighaladva a hídon négyszer kell olyan kanyart bevennem, ahol egyáltalán nem látom, hogy van-e ott valaki. Lassan megyek, gyalogosnak nem árto... >>>


 
 
  

fő bringautunk
(ninette, 2006-05-30 18:33:36)
3 db megjegyzés

A másik kedvencem:

Van egy bringaút a városban, amit a legtöbbet használnak a bicajosok, és amire büszkék is vagyunk, és a városvezetés is büszke rá. Ez a budai dunaparti utacska. Azonkívül, hogy a felfestés szerint nekem végig szlalomoznom kellene, a gondom a Lánchíddal van. Az egy dolog, hogy a villamos mellett kb.50 centi a gyalogos, bicajos sáv, és ha feltűnik egy vili ezen az oldalon, jobb megvárni, míg elmegy. Hanem, ha a Lánchídról próbálok lejönni ide, akkor át kell kelne a sínen, ahol nem látom, hogy jö... >>>


 
 
  

Az óra alatt
(Izzy, 2006-05-23 23:40:52)
0 db megjegyzés

A Moszkva téri óra megmentésére készült ez a honlap és petíció:

http://azoraalatt.tar.hu/


 
 
  

utcai világítás
(rbence1010, 2006-05-23 23:38:35)
0 db megjegyzés

Utcai lámpák Bressanone-ban (Észak-Olaszország). Lehetne talán a magyar kisvárosokban is alkalmazni hasonló, dizájnos világítást, amely egy kicsit feldobja a régi hangulatú utcákat.


 
 
  

Régi, jó kuka
(Sempi, 2006-05-23 23:37:34)
3 db megjegyzés

Sokkal jobb lenne egy ilyen, a korábban emlegetett narancs kukák helyett. (Akármilyen ütött-kopott, és narancssárga ez is:)

- Fémből van
- Könnyű beletalálni
- Eső csak akkor éri, ha szemből jön
- Szél nem fújja át
- Ha az alja lecsavarható, üríteni is könnyű
- Ha a zacseszt kifelejtik belőle, az se baj
- Egyszerű formája miatt bármilyen dizájn-ötletet elbír


 
 
<< <          10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  > >>