Név

Jelszó


belép
regisztráció

legfrissebb megjegyzések

Kategóriák
(összes) (417)
általános design (29)
általános építészeti (28)
autós (62)
bicikli úton akadály (37)
biciklis (48)
elszúrt kivitelezés (28)
gyalogos (45)
közszolgáltatás (posta,stb.) (1)
metró (16)
nem értem (31)
női szemmel (3)
odafigyelés általában (32)
praktiCity - komment (5)
tömegközlekedés (30)
városfejlesztési programok (18)

a projektről
használati útmutató

linkek, letöltés, telefon

rss




  << <        8   10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  > >>

Szívatják az átszállókat
(a, 2007-11-14 12:32:08, Stadionok megálló Bp)
0 db megjegyzés

az indexen jelent meg ez az észrevétel-videó, átszállni a metróra a távolsági buszról vagy a P+R parkolóból szép kis akadályverseny.....




 
 
egy darabka bicikli út
(szov, 2007-11-13 10:41:36, Bp, Kerepesi út)
1 db megjegyzés

egy apró jó hír: sikerült bicikli utat is tenniük az új Kerepesi úti bevásárló központhoz az építtetőknek.


 
 
  

Németroszág; a praktikus városok és tömegközlekedés hazája
(Stipkovits7, 2007-11-04 14:04:33, Németország)
0 db megjegyzés

Nemrég kezembe akadt egy német újság, amiben a német vasutak reklámját találtam. Elképedve olvastam, hogy amíg nálunk a vasuti mellékvonalak és a tömegközlekedés sorvasztásán ügyködik a kormány, addig Németországban éppen az ellenkezője történik.A reklám szövegének fordítása:
"Németország rendelkezik európa legsűrűbb tömegközlekedési hálozatával. 34 ezer km hosszúságú vasuti pályán, 5700 állomással majd mindenhova eljutunk. Ezért utasaink nemcsak gyorsan elérik céljukat, de olyan elégedettek is ,mint még soha ezel... >>>


 
 
Csömör - az autós felüljáróval kettévágott település
(a, 2007-10-29 12:55:41, Csömör)
3 db megjegyzés

Nem tudni, hogy a helyi önkormányzat felejtett el az M0-s felett átívelő felüljáróra járdát, bicikli utat ill. közvilágítást kérni vagy a tervezőknek nem jutott eszükbe. Mindenesetre nincs.
Így aztán a település M0-s által kettévágott két fele között gyalog és még inkább biciklivel, csak kockázatosan lehet átkelni, kerekes székkel meg sehogy.
Elvileg szó van külön gyalogos felüljárókról, amik persze egy nem funkcionális helyen épülnének, kerülőre kényszerítve a gyalogokat, akik persze inkább fogják választani a v... >>>


 
 
  

möbius bicikli út
(szov, 2007-10-25 21:44:45, Bp, Retek u.)
4 db megjegyzés

A Retek utca járdáján vezet fel egy bicikli út, s az utca Szilágyi fasori végén van ez a kis trükkös helycserés-támadás a vonalvezetésében: a tervezők szerint hirtelen a gyalogok kinéznek jobbra/balra és áttérnek a járda külső oldalára, ami addig biciklis út volt és vice versa a bringások is áttérnek arra fél méteres távra a járda másik oldalára.
Néha tényleg nem értem mit gondoltak a hullámot felfestetők, hogy tényleg poziciót változtatnak majd ott a szereplők? Már akkor örülhetne az ember (akár gyalog, akár bic... >>>


 
 
  

kilógó erkély
(szov, 2007-10-25 21:32:47, Bp, Retek u.)
2 db megjegyzés

Amióta ez a ház megépült, úgy 10 éve bosszant ez a kilógó erkélyszerű valami (a fotón a jobb oldalon a gyalog mellett), ugyanis pont fejmagasságban van. ha a járdán 2 ember halad egymás mellett, sőt esetleg kettő egymás mellett megy és egy harmadik jön szembe, ami gyakran megesik, mert forgalmas utcácska ez, akkor sajna esélyes, hogy a fal mellett haladó lefejeli a beton ívet.
A képen látszik, hogy a gyalog fej- és vállmagasságában lóg ki az utcára ez a forma, s hogy a gyalog egyedül fér el ott kényelmesen, kette... >>>


 
 
  

4-es metró - Kelenföldi P+R nélkül
(a, 2007-10-25 21:18:02, Bp)
2 db megjegyzés

Hogy az uniós elvárásoknak jobban megfeleljen a 4-es metró építésének megtérülése (ami ugye nincs), csökkentik a büdzséjét 18 milliárddal, s így kiesik a kelenföldi P+R parkoló is az építkezésből többek között.
A 4-es metró praktikussága egyébként is megkérdőjelezhető, de kelenföldi parkoló nélkül már tényleg nulla az esélye, hogy az M1/M7-en ingázók közül bárki is kiszálljon a kocsijából.........


 
 
  

Magyar építészeti blogok (MÉB)
(a, 2007-10-19 11:43:58)
0 db megjegyzés

folyamatosan bővülő linkgyűjtemény a témában, nézzétek meg!

méb


 
 
  

Jobb közvilágítás vs. térfigyelő kamerák
(a, 2007-10-17 12:21:51)
2 db megjegyzés

végre nyilvánossá vált az info, hogy merre vannak térfigyelő kamerák Bp-en. A rendőrség vagyonokat költ a felszerelésükre és üzemeltetetésükre, miközben az sem biztos, hogy hatásosak-e. Sok bűncselekmény megelőzhető lenne szimplán jobb közvilágítással is.
térfigyelő kamerák térképe itt:

geospace.hu



 
 
  

utastájékoztatás felsőfokon...egy berlini példa a sok közül
(Stipkovits7, 2007-10-03 20:42:20, Berlin)
1 db megjegyzés

Nemrég Berlinben jártam és meglepődve láttam, hogy milyen praktikus és korszerű utastájékoztatási rendszert építettek ki a város forgalmasabb buszmegállóiban. A kijelző folyamatosan tájékoztat a buszmegállóba érkező buszokról részletesen járatokra lebontva. A rendszer átlátható és kényelmessé teszi a ,megállóbol induló buszok gyors átlátását.

Budapesten sajnos nincs ilyen bár a BKV próbálkozik valami hasonlóval a 86 os busz vonalán tesztüzemben de azok a kijelzők kevésbé vannak jól megtervezve, mert a mostani f... >>>


 
 
  

A kamionos tranzitforgalom ártalmairól
(a, 2007-09-27 10:04:53)
0 db megjegyzés

"Az átmenő kamionforgalom csökkenését legfeljebb az utcai kéjipar sínylené meg. Pár száz kurva és pár tucat strici örül a busás bevételnek, mi, többiek meg álljuk a cechet, szinte ingyen használják útjainkat a külföldi kamionok. Egy teherautó 30 ezerszer nagyobb elhasználódást okoz, mint egy személygépkocsi."
Jó kis cikk: http://totalcar.hu/magazin/kozelet/kamionstop!1
(kép: szintén a cikkből)


 
 
  

kerékpárútak fejlesztése...csak akarni kéne
(Stipkovits7, 2007-09-19 19:51:09, Varsó, Lengyelország)
3 db megjegyzés

Nemrég Varsóban jártam és elképedve láttam, hogy a város milyen ütemben és magyas színvonalon fejleszti a kerékpárúthálózatot. Az utak egy összefüggő rendszert alkotnak és ellentétben Budapesttel gondozzák is őket. Érdemes megfigyelni, hogy a zebránál milyen jol megoldották a felfestést. Természetesen még ott is nagyon sok a tennivaló, de érdemes odafigyelni arra, hogy a volt szocialista országok nagyvárosai hogyan huznak el ezen a területen is Budapest mellett. Nálunk mindig csak hangzatos igéretek vannak látványo... >>>


 
 
<< <        8   10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  > >>