Név

Jelszó


belép
regisztráció

legfrissebb megjegyzések

Kategóriák
(összes) (417)
általános design (29)
általános építészeti (28)
autós (62)
bicikli úton akadály (37)
biciklis (48)
elszúrt kivitelezés (28)
gyalogos (45)
közszolgáltatás (posta,stb.) (1)
metró (16)
nem értem (31)
női szemmel (3)
odafigyelés általában (32)
praktiCity - komment (5)
tömegközlekedés (30)
városfejlesztési programok (18)

a projektről
használati útmutató

linkek, letöltés, telefon

rss




  << <          10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  > >>

  

"Új Tabán"
(budapesti, 2006-05-31 13:39:25)
1 db megjegyzés

Vajon, meg lehet azt csinálni hogy a Vörösvári és Bécsi út között és a Bécsi út és Pacsirtamező utca és a Bécsi út és Lajos utca között, vagyis a vörösvári és bécsi út érintkezésétől egészen a zsigmond téren létre hozni egy "Új Tabán"t vagyis egy óbudás tabánt amiben egy vagy két szintes kis magyar "régi" stilus házzakal, kovsmákal, éttermekkel és rengetek zöldel vegyitve? Persze ekkor elkéne bontani a panelek, de van aki bánja? (egyébkénz ugy is marad elég)
De ekkor mondjuk érdemes lenne a florián központ helyére... >>>


 
 
III. kerületi fejlesztési tervek
(estevez, 2006-05-31 13:38:32)
0 db megjegyzés

Itt:

http://www.obuda.hu/ovk.php


 
 
BUDAPEST KÖZÉPTÁVÚ VÁROSFEJLESZTÉSI PROGRAMJA
(estevez, 2006-05-31 13:38:07)
0 db megjegyzés

BUDAPEST KÖZÉPTÁVÚ VÁROSFEJLESZTÉSI PROGRAMJA, vagy Podmaniczky program.

Megtekinthető, letölthető itt:

http://www.budapest.hu/engine.aspx?page=terv


 
 
  

Gondolattársak...
(E.M.A., 2006-05-31 13:36:42)
1 db megjegyzés

Örömmel üdvözlöm a praktikus város kezdeményezést - vallom, hogy ha egy város praktikusan működik, akkor szép is - a kettő nem ellentmondás, ha a praktikum alapját az ember szabja meg...

Több, mint két évvel ezelőtt kezdődött, ami eredménye ma a

podoprogram
http://www.hirszerzo.hu/blogger/blog.php?blog_id=23

Az itt felvetett gondok egy részére is igyekszik megoldást találni - a szemétkezelés, a szennyviztisztitás korszerű formái éppúgy helyet kaptak, mint a napelemes boritású lakótelepi házak, amelyek a ... >>>


 
 
  

hernyó peronja
(szinuhe, 2006-05-31 13:33:19)
1 db megjegyzés

Nem akartam képet lopni, ezért csak a linkeket mondom. Az elsőn az eredeti koncepció szerint megépített peron a hernyók vonalán, a Nyugatinál. Eltérő színnel jelzik, hol tudnak fel- és leszállni a mozgásukban korlátozottak (pl. kerekesszék, babakocsi).
http://index.hu/cikkepek/0605/belfold/4_6_peron//.gdata/gp_IMG_1786.JPG

A második képen az elv megbicsaklása látható ;)
http://index.hu/cikkepek/0605/belfold/4_6_peron//.gdata/gp_IMG_1791.JPG


 
 
  

Volvo busz légkondija
(Stefan, 2006-05-31 13:31:03)
4 db megjegyzés

Volvó busz légkondija: fekete csíkok jelzik, hol fúj, nyitott ablak mellett is működik, olyankor néha bemondja az automata a sofőrnél és azt hiszem a kijelzőn felirattal is jelzik, hogy
csukjuk be, de persze senkit nem érdekel. Én inkább a menetszél híve
vagyok, amíg nincs 40 fok és amíg ilyen a város levegő meg a
szűrőcsere gyakorisága.
A képen hátul elég jól látszik már a nyitott ablak.


 
 
  

Elektronikus gyorsvisszaszámlálás egyes buszmegállókban [1:] -> [:00]
(Stefan, 2006-05-31 13:30:26)
1 db megjegyzés

Sokat vártam, hogy végre a Boráros téren is legyen végállomáson elhelyezett elektronikus tájékoztató, amely jelzi hány perc múlva indul a busz. Végül elkészült néhány éve, bár azóta sokszor ki volt kapcsolva. Ugyan ez a helyzet a Moszkva téren (fotó innét) és a Móriczon is a villamos végállomáson.
A probléma az egyperces kijelzésnél kezdődik [1:], illetve végződik is, ugyanis (a Boráros téren pl.) rögtön a [:00] kijelzés következik utána és a busz gyakran elrobog azonnal. Az [1:] (1 perc)jelzés tehát 1 perctől 1 ... >>>


 
 
  

Megállónevek kijelzése.... nagyon igaz
(Ella, 2006-05-31 13:28:53)
2 db megjegyzés

Nagyon igaza van pcsaba1981 - nek a megállók kijelzését illetően. Helsinkiben például, még ha egy árva szót sem tudsz finnül és soha életedben nem jártál még ott igen jól el lehet igazodni. Már a buszból pl látni lehet, hogy a busz éppen melyik megállóba áll be, a megálló szélfogójára ki van írva nagy bötükkel. A finn főváros tömegközlekedése iránt érzett csodálatomat fokozza hogy az interneten elérhető minden menetrend és az ember kb 3 perc alatt megtervezheti, hogy hogyan jut el pl Kontula mteromegállóból a rep... >>>


 
 
  

Korlát
(Struhács Gáb, 2006-05-31 13:27:03)
1 db megjegyzés

Sziasztok!

Lehet hogy az új 4-6-os megállókkal már változik a helyzet, de egyszerűen nem értem a korlátok elhelyezését a körúti "peronokon".
Ahol széles a peron (Nyugati, Blaha stb.) ott van korlát az úttest felé, ahol vékony a peron (Király utca, Wesselényi stb.) ott nincs. Rémisztő érzés az utóbbi helyeken autósként elmenni a leszálló gyalogosok mellett. Ilyenkor végig a féken a lábam, mert olyan víziók ugranak be, hogy kisgyerek leszalad a villamosról, öreg nénit arrébb lökik, pont az én kocsim alá-elé.
Rem... >>>


 
 
  

Megállónevek kijelzése a villamos- és buszmegállókban
(pcsaba1981, 2006-05-31 13:25:03)
4 db megjegyzés

Miskolcon jó. Budapesten sajnos rossz. :(

Budapesten a táblákra nagy betűvel sok helyen nem az állomás nevét, hanem a végállomásét írják.
Tök fölösleges információ, és megtévesztő.

Legyen nagybetűvel az állomás neve, és így ismeretlen helyen is le tudunk szállni a helyes megállóban, még akkor is, ha a buszsofőr nem mondja be a megálló nevét.

Lerajzolom: :)

Az atlagos budapesti tabla igy nez ki:

----------------------------
314-e s Villamos
MOSZKVA-TER

megallohely 1
megallohely 2
... >>>


 
 
  

A Nyugati és a Lehet között
(Dejdő, 2006-05-31 12:45:35)
3 db megjegyzés

A Nyugati és a Lehel tér közé miért nem lehet meghosszabbítani a 14-es villanyos vonalát, hogy ne kelljen háromszor átszállni azoknak, akik a négyeshatossal szeretnének továbbmenni? A sínek úgyis ott vannak, csak kicsit kéne átépíteni...

Bleeeee.


 
 
Átszállás
(andrej, 2006-05-31 12:42:56)
2 db megjegyzés

A tömegközlekedés nagy probl;mája, hogy rengeteg idő megy el az átszállás környéki dolgokkal (átsétálás a maásik peronhoz, várakozás,...) Az emberek a teljes odajutás idejét nézik, és azt hasonlítják össze az autoval elérhető(utazás+parkolás+séta a parkolóhelytől) időkkel. akkor térnek át, ha a két idő egymás közeli.
tehát ha sikerül csökkenteni az átszállási időket több ember tér át tömegközlekedésre.
példák:
Prága: a villamoshálózat az egész város összefüggően befedi. minden vonalon többfajta villamos jár ami... >>>


 
 
<< <          10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  > >>